>> HOMEPAGE

Coronary Heart Disease

Effect of homocysteine-lowering therapy with folic acid, vitamin B(12), and vitamin B(6) on clinical outcome after percutaneous coronary intervention: the Swiss Heart study: a randomized controlled trial.

Schnyder G; Roffi M; Flammer Y; Pin R; Hess OM
Journal of the American Medical Association 2002 Aug 28;288(8):973-9

CONTEXT: Plasma homocysteine level has been recognized as an important cardiovascular risk factor that predicts adverse cardiac events in patients with established coronary atherosclerosis and influences restenosis rate after percutaneous coronary intervention. OBJECTIVE: To evaluate the effect of homocysteine-lowering therapy on clinical outcome after percutaneous coronary intervention. DESIGN, SETTING, AND PARTICIPANTS: Randomized, double-blind placebo-controlled trial involving 553 patients referred to the University Hospital in Bern, Switzerland, from May 1998 to April 1999 and enrolled after successful angioplasty of at least 1 significant coronary stenosis (> or = 50%). INTERVENTION: Participants were randomly assigned to receive a combination of folic acid (1 mg/d), vitamin B(12) (cyanocobalamin, 400 micro g/d), and vitamin B(6) (pyridoxine hydrochloride, 10 mg/d) (n = 272) or placebo (n = 281) for 6 months. MAIN OUTCOME MEASURE: Composite end point of major adverse events defined as death, nonfatal myocardial infarction, and need for repeat revascularization, evaluated at 6 months and 1 year. RESULTS: After a mean (SD) follow-up of 11 (3) months, the composite end point was significantly lower at 1 year in patients treated with homocysteine-lowering therapy (15.4% vs 22.8%; relative risk [RR], 0.68; 95% confidence interval [CI], 0.48-0.96; P =.03), primarily due to a reduced rate of target lesion revascularization (9.9% vs 16.0%; RR, 0.62; 95% CI, 0.40-0.97; P =.03). A nonsignificant trend was seen toward fewer deaths (1.5% vs 2.8%; RR, 0.54; 95% CI, 0.16-1.70; P =.27) and nonfatal myocardial infarctions (2.6% vs 4.3%; RR, 0.60; 95% CI, 0.24-1.51; P =.27) with homocysteine-lowering therapy. These findings remained unchanged after adjustment for potential confounders. CONCLUSION: Homocysteine-lowering therapy with folic acid, vitamin B(12), and vitamin B(6) significantly decreases the incidence of major adverse events after percutaneous coronary intervention.

Sitemap

Was ist neu:

Erfrischung pur – Über die Bedeutung von Trinkwasser im menschlichen Körper

Kommissionspräsident Jean-Claude Juncker brandmarkt das ‚Brüsseler EU’-Parlament als „lächerlich

Zehn Gründe, weshalb unter der Brüsseler EU eine präventive Gesundheitsversorgung

Mentale Stärke: Innere Glaubenssätze und deren Auswirkung auf die Gesundheit

Aspirin: Die Gefahr schwerer Blutungen und das Todesrisiko sind weit höher als zuvor gedacht

Großbritannien, der Brexit und die Welt als Ganzes – ein Interview mit Robert Oulds, Think-Tank-Chef der Bruges Group

Studien aus mehr als 70 Jahren Forschungsgeschichte zeigen die Wirksamkeit von Vitamin B2 bei der Kontrolle von Migräne

Neue Studien über Kräuter geben die Vorwürfe, Naturheilverfahren seien wissenschaftlich nicht bewiesen, der Lächerlichkeit preis

Professor der Stanford Universität sieht Zusammenbruch des Öl-Kartells näher rücken

Bereits einwöchiger Gebrauch üblicher Schmerzmittel steigert das Risiko auf Herzinfarkt

Neue klinische Übersichtsarbeit erkennt in Sonnenschutzmitteln die Ursache für weit verbreiteten Vitamin D-Mangel

Aufsichtsbehörden der Brüsseler EU ignorieren unverhohlen die Giftwirkungen von Pestizid-Cocktails in Nahrungsmitteln

Internationales Tribunal bezichtigt Monsanto des ›Ökozids‹

Wer weiß, was das Beste für Ihre Kinder ist? Sie? Oder die Regierung?

Daueranwendung von Antibiotika kann Darmkrebs-Risiko erhöhen

Niedergang der Brüsseler EU rückt näher

» Natürliche Gesundheit

» "Geschäft m. d. Krankheit"

» Internationale Kampagne

» Dr. Raths Offene Briefe

» Studien weltweit

» Studien auf Deutsch

» Helfen Sie mit!

» Codex Alimentarius

» Dossiers

» Sitemap

Dr. Rath Health Foundation auf Facebook Dr. Rath Health Foundation auf YouTube Dr. Rath Health Foundation auf Twitter RSS
 © 2017 Dr. Rath Health Foundation | Kontakt | Impressum | RSS Feed